Името на Blizzard се превърна в синоним на популярност и масовост, граничеща с комерсиализъм, но не чак такъв, който да дразни. Примери - бол. Едва ли има смисъл да изреждам игри като StarCraft, Diablo и WarCraft и всичките техни продължения и експанжъни. Те са популярни, зарибяващи и се играят масово. Погледнете статистиката на сайта на Battle.net и ще се уверите, че има стотици хиляди души, които ежедневно водят безспирни сражения с орки, хора, нощни елфи, немъртви, зерги, протоси и терани или пък убиват лорд Диабло и неговите братя за милярден път и трескаво чакат да падне някой невиждан досега уникален предмет. Аз също съм увлечен по игрите на Blizzard. Те са като наркотик. Започнеш ли веднъж, няма спиране. Сигурен съм, че и с вас е така. Ако не по всички, то поне по една от тях. А задавали ли сте си въпроса защо?
Те са достъпни за всекиго. Но зад тази лъжлива маска се крие нещо съвсем друго. Колкото повече се занимаваме с тях, толкова повече откриваме все по-нови и по-нови преимущества, ставаме свидетели на тяхната необикновена задълбоченост и осъзнаваме, че геймплеят им е по-богат, по-дълбок и по-интуитивен, отколкото в началото сме предполагали. И именно в това се крие и техният успех. Така е и с Diablo, и със StarCraft, и с WarCraft.
И ето че в разгара на лятото вече и официално се появи и първият експанжън за WarCraft III, озаглавен The Frozen Throne. Неговата цел е да до обогати и без това мащабния геймплей в третата част на тази прословута стратегия като внесе десетки подобрения, екстри и новости. И чрез него Blizzard за пореден път ще се утвърдят като една от най-печелившите и съобразителни компании, появявали се някога на геймърския пазар.
Действието в
основната кампания
на The Frozen Throne се развива няколко месеца след събитията в The Reign of Chaos. Тя ще ви запрати за пореден път в земите на Азерот, за да видите със собствените си очи резултатите от опустошителната, но успешна война на хора, орки и нощни елфи срещу Изгарящия легион. Повече подробности за заледения трон и за сюжета на експанжъна може да прочетете в предварителния бета тест на The Frozen Throne, където съм разказал за тях надълго и нашироко.
Започвате игра с благородните и красиви нощни елфи. Впоследствие поемате управлението на горделивите и безкористни хора, а накрая ще погледнете през мухлясалите очи на вонящите на гнило немъртви. В общи линии цялата интрига се върти пряко или косвено около заледения трон. Всички герои са свързани по един или друг начин с него. Едни искат да го унищожат, а други - да се възползват за силите му. В най-общи линии сюжетът на The Frozen Throne е пълен с изненадващи обрати, много интриги, малко предателство, капчица любов и още нещо. И за пореден път съдбата на Азерот е във ваши ръце.
Що се отнася до орките, те са отделени в специална бонус кампания, която е встрани от основния сюжет и може да се изиграе по всяко време. Но за нея ще стане въпрос малко по-късно.
Целите
в трите основни кампании са изключително разнообразни. Още в първите няколко мисии ще се запознаете с новите единици и герои на отделните раси и ще разберете какво е точното им място в света на WarCraft III. Стандартното “строене на база и изнасяне на противник” е свалено до минимум. Вниманието е центрирано върху контролирането на предварително сформирани малки групи от войници и герои, които трябва да изпълнят най-различни куестове из дадената карта. Естествено, тук-там ще трябва да събирате ресурси и да изградите своя собствена база, но подобни цели се броят на пръсти.
Прочее в почти всички мисии ще трябва да проявявате изключителна съобразителност и да прилагате уменията на новите герои в най-различни ситуации. Например чрез магията Blink на Warden-а ще се пръквате на недостъпни за останалите единици места и ще откривате допълнителни бонус предмети, които ще увеличават вашите статистики. Или пък чрез заклинанието Flame Strike на Blood Mage-а ще разчиствате пътя от дървета пред себе си и ще откривате нови проходи за вашата войска...